tisdag 8 november 2011

Två dagar till

Igår:

1. Tagit en titt på brudklänningen innan jag hängde tillbaka den längst in i garderoben. Väldigt fin är den men det finns inte en chans att jag får på mig den igen, det var för 10 kilo sedan.


2. BVC. Lilla (snart stora) älsklingen vägde 2430 gram, snart är han uppe i den magiska 2500 gramsgränsen där alla hotande bakterier och infektioner ska lämna honom i fred. Därför kan vi snart åka till IKEA och köpa de sista sakerna till badrummet.

3. Efter BVC hade vi en timme på oss att hitta på vad som helst innan Jocke skulle på ett möte, det var liksom ingen idé att åka hem emellan så vi tog en promenad istället. Vi gick förbi kyrkogården och tittade på ljusen, men de flesta hade redan brunnit ner:


4. När Jocke var avlämnad gick Vilhelm och jag till biblioteket och hämtade ut boken vi fått från BVC, det var en gullig liten bok med ramsor och barnvisor, nu ska jag bara ta mod till mig att sjunga dem också. Eller så får det bli Jockes jobb... Efter det gick vi till Gersillagatan och väntade på att antingen Jocke eller mamma skulle komma hem och umgås, där hade Vilhelm det lite besvärligt:

Huvudvärk?

Mamma hade hittat dopklänningen som både jag, Anders och Linnéa döpts i och naturligtvis var vi helt tvugna att prova den på Vilhelm. När Anders döptes var han precis lika gammal som Vilhelm är nu, på Anders kunde de inte knäppa den i ryggen men på Vilhelm satt den ganska löst...


Blev han inte väldigt söt? Dopet får bli någon gång efter jul.

Så här roligt var det enligt Vilhelm:


Idag har vi varit i Västerås för den extra vaccinationen de för tidigt födda får. Stckars Vilhelm anade inte vad som väntade när han satte sig i bilen.


Inte ens sockerlösning kunde få honom att sluta skrika när sköterskan gav honom sprutorna, och då är det riktigt illa! Lilla, lilla stackaren! Men han fick fina plåster som plåster på såren:


Dumt bara att sköterskan satte på fel plåster först och fick dra bort dem för att sätta på de hudvänliga barnplåstrena...

Nu sitter vi och väntar på att han ska få feber av sprutorna, alvedonet ligger redo i medicinskåpet.

Under tiden kan jag titta lite på Lurvis och Anders som har blivit rikigt snälla och gosiga mot varandra på äldre dar!


Solnedgången var väldigt fin idag, roligt med lite omväxling efter alla gråa dagar:


Okej, Desperate Housevwifes och kladdkaka-dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar