torsdag 2 juni 2011

Strömavbrott...

Just nu är jag väldigt glad att jag bor i lägenhet - strömmen stängdes av i nästan hela lägenheten och det gick inte att få igång den igen. Jag fick panik när jag tänkte på all mat i kylen och frysen som skulle hinna bli dålig tills imorgon. Men som tur var så var det bara att slå en signal till Securitas och så kom de och fixade det på en gång (elfel i källaren...). Puh!

Imorse tog jag min mage och gick ut och sprang en tur, Jocke skulle ha förljt med men fick akut ont i en tå. Latmask säger jag om det. Och knäna verkar må bra! På tal om mage - jag tror lillbäbisen har börjat sparka! Igår förmiddag var han helt tokig därinne, det kändes som att någon skrapade med jättesmå naglar på insidan av magen, ingen känsla jag känner igen sedan förut så det måste ju ha varit lillplutten.

Så här stor har han blivit nu:


En bättre bild kommer när min mage har blivit brun och fin (alltså aldrig!), på de korten jag tog idag såg jag bara blek och överviktig ut...

Vi hade lovat varandra att börja med flyttpackningen idag, men vad trögt det går att komma igång! Det var roligare med ett marsvin i en låda ....
I alla fall blev det åtta lådor till slut, och när man väl kommer igång så går det faktiskt riktigt snabbt. Så nu börjar vardagsrummet bli så där lagom tomt och mysigt.... Ännu värre blir det när vi tar ner gardinerna och rullar ihop mattan, då kommer det börja eka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar