måndag 20 juni 2011

Livet leker

Det här blir ett sånt där jobbigt inlägg om hur bra allting är just nu! Jag har semester hela veckan, bäbisen och marsvinen är friska, vi har ett hus, en trädgård, ett äppelträd och en bil som inte är trasig. Nu saknar jag ingenting!

I förmiddags åkte vi på en till shoppingrunda - det blev trädgårdsmöbler, jättefina! Och på rea dessutom... Vi hade också fått uppdraget av snickaren att åka och titta på golv, vi hade tänkt oss någon typ av laminatgolv men det tyckte han inte var någon bra idé (och jag gör som snickaren säger, han vet bäst!) eftersom de var kalla, klappriga och blev fula om man spillde på dem. Eftersom jag inte tror bäbisen kommer bry om huruvida han får spilla på golvet eller inte så blir det inget laminatgolv i vårt hus.... Istället blir det trägolv! Det var egentligen det jag ville ha hela tiden men jag hade fått för mig att det var mer komplicerat och dyrt, men det var det ju tydligen inte, säger snickaren trägolv så blir det trägolv!

Hela eftermiddagen har vi rivit ner tapeter, bara ett rum kvar nu. Inte ens det kunde få mig på sämre humör - är allt så här bra kan jag riva tapeter i all evighet...

Vi fick en intressant överraskning när vi satt och åt lunch. Det började regna lite försiktigt, men helt plötsligt på en sekund var det ett sådant oväder att det regnade horisontellt. Det är nog så en tropisk storm känns... Altantaket hjälpte inte ett dugg så det vara bara att försöka rädda maten och bära in bordet (så är det när man bara har ett bord....).

Imorgon blir det mer tapetrivande och så hoppas jag på lite målning om det inte regnar för mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar