torsdag 9 juni 2011

Likblek och utan ögonfransar

Så här ser man ut i vecka 19:

På tisdag är jag halvvägs. Halvvägs till olidlig smärta, sömnlösa nätter och en konstant oro och känsla av otillräcklighet resten av livet. Ja, ja, något roligt finns det kanske med att ha barn också...

Imorse var jag så där överdrivet hurtig igen - jag var och simmade innan jobbet. Men jag hade nog beövt sova den där extra timmen istället, jag glömde nämligen att packa ner sminket med påföljden att jag sett sjuk och trött och skräckinjagande ut hela dagen. Mina ögonfransar behöver mascara för att synas och de svarta ringarna under ögonen mår bäst av att målas över! Det positiva var väl att kunderna inte var lika gnälliga mot mig idag, vilket troligtvis berodde på att jag såg så skrämmande ut. Ingen vågar bråka med ett vandrande lik!

Hej igen - ett till teckan på att jag valt rätt utbildning. Jag läste precis på Dagens Apotek att apotekare tjänar 34% mer än de som inte utbildar sig efter gymnasiet, de hade räknat på en medellivslön på 19 miljoner, 3 miljoner bakom läkarna, 4 miljoner före psykologerna. Vad ska jag göra med alla mina miljoner när jag blir pensionär?

Nu är jag tillbaka igen - kom att tänka på en rolig sak på jobbet. En doktor hade skrivit så här till en förpackning OxyContin: "1 tablett 2 gånger dagligen mot stark smärta (" Troligtvis var parentesen bara en felskrivning men tänk om han skrivit =( efter stark smärta, det hade varit roligt! Hahaha! Nu behövs det lite jordgubbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar