torsdag 23 juni 2011

Jag är en tapetrivande badboll

När vi sover drömmer vi om renovering - jag drömde om tapeter som revs ner och Jocke drömde om att måla staketet. Den här semestern har utvecklats till ett arbetsläger... Men fint blir det! Igår fixade vi altanen, vi målade staketet och bytte ut dåliga brädor, nu ska bara golvet oljas in och taket målas så kan vi sätta upp utemöblerna. Hoppas på lite sol imorgon så att golvet kan oljas!

Dessutom är tapeterna äntligen, äntligen nerrivna så nu kan målaren komma och sätta upp nya. Titta här:

1. Före:
 2. Efter (eller under tiden):
 Nja, det syns kanske inte så jättestor skillnad... Men det syns i alla fall i verkligheten... Nästa efterbilden kommer när nya tapeterna är uppe och golvet är lagt.

Det kom ännu ett "intressant" oväder idag när vi satt och åt födelsedagssmörgåstårta hemma på Gersillagatan - titta på det här haglet:
Jättestort! Och vilket oljud det blev! Och stackars katten kom inspringande efterråt, helt blöt och jättestressad.....

Idag känner jag mig som en badboll med armar, det känns som att huden på magen ska spricka vilken sekund som helst och jag har gått upp fyra kilo på två veckor.... Hmmmm, de första 17 veckorna gick jag upp 1 kilo (och ner fem...), var ska det här sluta om det fortsätter i samma takt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar