tisdag 14 juni 2011

Bild på världens sötaste lilla pluttis!

Hmmm, det verkar som att min blogg har blivit lika emotionell som mina dagböcker från högstadiet - ta inte mina hormonella graviditetsutbrott på alltför stort allvar...

Idag var vi på ultraljud - alla kroppsdelar fanns med! Världens sötaste lilla magsäck och urinblåsa och barnmorskan tyckte att han (hon? Jag känner på mig att det är en pojke!) hade en väldigt fin hjärna, vilket jag såklart, mycket opartiskt, tolkade som att han måste vara ovanligt intelligent om hjärnan nu är så perfekt. Klart han är!

Har ni sett något sötare någonsin?

Lillpluttisen!

Och så var han snäll och duktig och sov genom hela undersökningen - barnmoskan försökte väcka honom för att se ansiktet och hjärtat ordentligt men han bara sov och sov och sov. Så vi fick gå ut i väntrummet igen och sitta och peta på magen i 20 minuter för att få honom att röra på sig och till slut kunde hon få en bild på ansiktet också - självklart var det också perfekt! Hoppas han är lika lugn när han kommer ut...

Dessutom blev förlossningen framflyttad en vecka, nya beräknade datumet är 21/11. Funkar bra det också.

Så nu kan jag äntligen slappna av och glädja mig åt graviditeten istället för att oroa mig hela tiden. Nu vet jag ju att världens sötaste, friskaste, intelligentaste bäbis är på väg. Bara fem månader kvar!

Imorgon får vi huset! 

1 kommentar:

  1. Mysigt med UL :-D

    Skönt att allt såg bra ut! :)

    SvaraRadera