torsdag 16 juni 2011

Bröllopsdag nummer fyra

Idag är det bröllopsdag - den fjärde i ordningen, den som kallas för "Blommor och fruktbröllop". Alltså fick jag en blomma och en kartong jordgubbar av Jocke, precis vad jag behövde! Blomman ska få flytta ut på vår nya, alldeles egna altan imorgon. På tal om det - här är vårt alldeles egna hus:

Alldeles perfekt för tillfället, 90 kvadrat, 4 rum och en lagom stor trädgård. Altanen är (inte mig emot) ganska överdimensionerad, en del under tak och en del utan tak. Men det dröjer ett tag till innan inflytt blir aktuell, först ska det tapetseras och läggas nytt golv. Men vi kan ju i alla fall börja med att fixa iordning trädgården och altanen medan hantverkarna håller på och roar sig där inne!

Jag fick en liten "ultraljudspresent" av Jocke i tisdags:
Den föreställer såklart en perfekt liten bäbis av obestämt kön (troligtvis en pojke) utrustad med alla organ och kroppsdelar den behöver och med en ovanligt fin hjärna och världens sötaste lilla magsäck! Och som sover mest hela tiden....

Imorgon är sista arbetsdagen innan min femdagarssemester så ikväll har jag bakat pollymuffins som jag ska bjuda jobbarkompisarna på imorgon. Vi får väl se om någon hinner ta en fikapaus... Troligtvis inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar