lördag 4 juni 2011

Die zufriedene Hausfrau

Nu har jag lekt hemmafru hela dagen - tvättat, gjort både sylt och kräm och dammsugit soffan med min nya kompis dammsugaren i lila metallic (födelsedagspresent från mammsis och pappsis):



Fin va! Vi ska nog ha mycket roligt tillsammans dammsugaren och jag. Snart har vi en bäbis som inte gör annat än att slänga mat på golvet och skapa oordning och oreda, då behöver man en dammsugare i lila metallic.

Nu när vädret har blivit bättre har jag tagit upp en amerikansk vana igen - att ta en motionsrunda efter frukost de dagar jag är ledig, jag har kännt mig riktigt pigg hela dagen efter turen imorse så det här ska jag fortsätta med! Det har blivit dåligt med gymmande den här veckan men nästa vecka har jag normala arbetstider igen så då ska jag nog hinna med några besök där också.

Nu ska jag faktiskt ta och ta tag i det där med att framkalla USA-bilderna. Igår fick jag min första "Vi föräldrar"-tidning (födelsedagspresent från Linnéa, tacktack!) och då fick man med 100 bilders gratis framkallning, lika bra att passa på. Det känns bättre att ha bilderna på kort, tänk om något händer med datan, då är ju mitt livs bästa halvår försvunnet! Men jag önskar att jag hade en kopp te till sälskap.... Kom ut nu bäbis så att jag kan dricka te igen utan att få kväljningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar