torsdag 23 februari 2012

Världens sämsta mamma

....det är jag. I alla fall om man frågar psykologen. Hon blev helt förfärad över att jag redan börjat jobba och jag ville bara skrika "Men varför är det ingen som beskyller någon för att vara en dålig pappa för att han går tillbaka till jobbet efter två veckor? Varför blev Jocke av med sitt jobb när han hellre ville vara med sin prematurbebis på sjukhuset? Varför måste jag som inte vill vara hemma vara hemma bara för att det ska vara så när Jocke som verkligen vill vara hemma kan vara det?".

Så på något sätt känner jag nu att det är mitt fel (och mitt jobbs fel) att Vilhelm har dålig motorik... Jag kan i och för sig ta på mig det ansvaret, min motorik är fortfarande vid 28 års ålder sjukligt dålig...

Men jag kan faktiskt inte hålla med om att Vilhelm ligger efter mer än han borde motorikmässigt - han griper efter leksaker och slår på bollen och draken som hänger över skötbordet. Och han kan faktiskt lyfta på huvudet! Jag har bildbevis... Hans problem är att han är morgontrött. Och att han inte är så sugen på att visa upp sina färdigheter när han suttit och sovit i bilen i 45 minuter. Typiskt att inte psykologer och sjukgymnaster gör hembesök. Alldeles nyss låg han faktiskt på mage och tittade på den snygga kompisen i spegeln en lång stund. När han tröttnade rullade han nästan över på rygg! Min duktiga lilla pluttis!

Något positivt var i alla fall att han låg före sina jämnåriga när det gällde det sociala - prat och leenden och kontakt är han väldigt bra på!

2 kommentarer:

  1. Skit i den där psykologen! Den verkar vara helt förlegad!!

    Undra vad psykologen säger om att Victoria ska arbeta medans Daniel tar ut fp...

    SvaraRadera
  2. Haha, det skulle vara intressant att höra! Och så skulle jag vilje se Daniel sitta i telefonkö till försäkringskassan och få avslag för att det fattas någon liten uppgift...=)

    SvaraRadera