tisdag 21 februari 2012

Ledig dag

Idag fyller Vilhelm 3 månader korrigerad ålder. Grattis lilla sötnosen! Det finns absolut inget sötare än detta barn:


Idag hade jag faktiskt en ledig dag, jag ska ju börja jobba femdagarsveckor nu när alla kollegor är tillbaka från sina semestrar. Redan igår kväll började jag känna ångest över att inte ha någonting att göra på en hel dag så jag tog och hittade på några uppdrag. Bankbesök till exemel. Och när vi ändå var inne i Kungsör City och hade lite pengar att spendera, snart kommer det ju nya och då måste de gamla vara slut, tog vi oss en sväng in på Rödmyran (barn second hand-affären). Snart har han växt ur sina storlek 56-kläder och vi har inte mycket i storlek 62 än. Det här fick det bli idag:


När man hittar en Polarn och Pyret-body för 25 kronor blir man glad i hela kroppen...

Och så blev det en mycket pedagogisk bok och en väldigt pedagogisk leksak:


Vilhelm blev helt exalterad i hela kroppen när han såg leksaken och han arbetade med hela kroppen för att ta tag i den!

Jocke har fram tills nu inte brytt sig så mycket om vad Vilhelm har för kläder på sig men när han hittade den här tröjan:


....och den här boken:


....blev han överlycklig och tyckte att det var precis vad hans son behövde! Det är roligt när man inte är den enda som tycker det är roligt att köpa barnkläder.

Till sist gjorde vi ett fynd på Konsum - blöjor för halva priset. En lyckad dag!

På vägen hem köpte vi en semla till oss och en burk mangopurée till Vilhelm:


Den var nästan lika god som katrinplommonpuréen.

Vilhelm ligger i hårdträning inför återbesöket hos sjukgymnasten i april, han har inte bara ett babygym utan två (nejdå, han är inte bortskämd!). Farmor har också skaffat ett babygym till sina barnbarn:

Och här ligger han och tränar i sitt eget:


Han är väldigt duktig om jag får säga det själv. Han har i alla fall blivit riktigt duktig på att gripa efter saker och hålla fast dem. Men nackträningen är inte ett dugg rolig....


Jag försöker lura honom på alla möjliga sätt och ibland lyckas det. Idag tyckte han att det var roligt, i alla fall en liten stund, att ligga på amningskudden och titta på när jag körde bilar fram och tillbaka framför honom.

Men ser han inte ganska stabil loch stadig ut?


Jo, det tycker jag! Han är bara lite bekväm av sig... Precis som sin mamma och pappa...

Imorgon åker vi till barnpsykologen i Västerås, något alla så här mycket för tidigt födda får göra. Undrar vad de ska hitta på där? Prata om Vilhelms upplevelser av att vara född för tidigt kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar