söndag 19 februari 2012

Jag klarade det!

Nu har jag äntligen tagit mig igenom fem sexdagarsveckor i rad! Det var inte riktigt det här jag tänkt mig när jag tackade ja till att hoppa in och jobba någon timme extra lite då och då... När jag fick schemat tänkte jag att jag skulle köra på så länge jag orkade och det gick ju faktisk över förväntan, jag kan vara glad att jag har Jocke som ställer upp på att sköta allt "markarbete" här hemma. 

Men nu till det viktigaste av allt - Vilhelm har upptäckt sina händer! Han kan ligga och stirra på dem en lång stund och bli helt fascinerad när han inser att kroppsdelen han ser faktiskt kan styras av honom själv. Tänk vilken upplevelse det måste vara att göra en sådan upptäckt! Vad spännande varje ny dag måste vara för honom!


Den där amningskudden har visat sig väldigt användbar (fast jag har inte provat att använda den till amning än...), den har blivit Vilhelms alldeles egna fotölj. Han kan både sova i den, titta på tv i den och sitta och plocka med sina leksaker.



En till "I love Blocket". Här är bärselen vi köpt:


Helt oanvänd (bebisen hade vägrat sitta i den...) och 800 kronor billigare än ny. Blocket måste vara den bästa uppfinningen någonsin!

Så hur går det med ätningen? Bra! Lite mer banan:


Men då blev han trög i magen, fast det kan även ha berott på att vi ökad dosen järn med två droppar, så igår fick det bli lite katrinplommonpurée:


Han älskade det! Han blev så arg när han insåg att han bara skulle få en liten sked.... Vi måste köpa hem fler fruktpuréer!

Idag blev det potatis hemma hos mormor:


Moster matade, precis som jag matade henne med potatis för 17 år sedan...

Idag har vi äntligen fått upp lite saker på väggarna, jag har varit rädd för att spika i de nya fina tapeterna, men det blir faktist mycket trevligare med något att titta på. Nu har vi bara Vilhelms rum kvar, men det får vi fixa framåt våren när marsvinen har flyttat ut.

Nu måste jag ha en kopp te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar