måndag 13 februari 2012

Min bebis är ingen bebis länge!

Vilhelm klarade femmånaderskontrollen med flygande färger! Han är som en alldeles perfekt fyramånadersbebis.

Dagens resultat: 3960 gram (nästan min födelsevikt...), 57 cm och 40 cm huvud.

Det är så roligt att barnsköterskan tycker att Vilhelm är så fin - hon berättade att han hade gjort så att hon blivit sugen på att skaffa en till, men hennes man hade vänligt men bestämt tackat nej... Och så blir jag så glad när hon säger att vi är så duktiga som har lyckats göra honom till en så fin liten kille, det värmer i mammahjärtat!

Vi träffade den nya barnläkaren också. Han var jättebra med Vilhelm! Allt såg bra ut, den enda vi skulle tänka på var att smörja in honom varje dag så att han inte får torr hud, jag har ju tyckt att han är så mjuk och gosig så jag trodde faktiskt inte att man behövde smörja in honom varje dag. Men jag har ju bebiskrämer i massor så jag smörjer gärna in honom oftare!

Till sist fick han den tredje dosen vaccin och idag har det inte gått lika smärtfritt som tidigare. Han har haft ont och lite feber så för första gången i sitt lilla liv har Vilhelm fått Alvedon. En stor dag för en apotekare när ens barn äter medicin för första gången...

Men det roligaste av allt - vi ska börja med smakportioner! På torsdag (första dagen både Jocke och jag är hemma på eftermiddagen) blir det bananmos för Vilhelm.

Min bebis är ingen bebis längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar