fredag 10 februari 2012

Tulpaner i Iitalavasen

Häromkvällen ställde jag Jocke till svars för varför jag inte fått några tulpaner sedan 2005. Det gav resultat!


20 tulpaner i blandade färger, äntligen får jag använda min Alvar Aalto-tulpanvas!

Titta vad duktig lilla pluttisen börjar bli på att lyfta på huvudet!


Fast det betyder inte att han tycker om det... Helst vill han bli buren eller sitta i babysittern eller ligga på rygg i babygymmet. Eller ligga på rygg i sängen:


Fast det tycker jag inte är en så jättebra idé, det går inte att tvätta överkastet i tvättmaskin. Inte så förvånande köpte jag det långt innan barn var påtänkt, det är ju minst sagt väldigt opraktist.  

I alla fall så börjar han få till den där öga-hand-mun-koordinationen (heter det så...?), alltså ta tag i en leksak och stoppa i munnen. Men handen smakar utan tvekan godast!

Så här ligger han nu:


Jag funderade lite på om vi skulle gå och lägga oss tidigare idag, men om han sover nu är han nog inte så trött om en timme. Jaha. Men han verkar inte ha några problem med att sova även om han precis har sovit. När vi kommer hem från fjällen ska vi ta tag i det där med sovrutiner, gå och lägga sig tidigare och sova i egen säng.

Det där med egen säng känns speciellt svårt, det väcker många associationer till att låsa in honom i en låda (kuvös...) varje kväll och låta honom ligga ensam där hela natten. Känns inte bra. Tänk om han känner sig ensam och övergiven....? Fast då lär vi få höra det, han är inte den som ligger och lider i tysthet...

Idag var Vilhelm i tidningen!


Hur länge som helst har vi tänkt lägga in annonsen, i alla fall sedan i början av december har vi haft seriösa funderingar på det, men ibland är vi lite tröga i starten. Och så är det ju så svårt att välja bild! Med nästa barn har vi lovat varandra att sätta in en annons direkt när vi kommer hem från BB (eller neonatalen...).

Imorgon är det lördag, sista dagen på denna sexdagarsarbetsvecka. Jag är trött!

Oj, nu vakande Vilhelm! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar