lördag 4 februari 2012

Dopet

Morgonbild i grodpyjamasen:


Efter påklädning och matning åkte vi till församlingshemmet för att duka upp fika. Snälla, fina Vilhelm sov hela tiden. Allt är så lättsamt med honom!


Jocke och fikat:


Mamma (mormor) hade gjort blå mazariner. Hon har lovat att göra rosa till nästa barn (eftersom det ju blir en flicka...):


Lekrummet med en Vilhelm på lekstugans tak:


Sedan stressade vi hem, matade Vilhelm och oss själva och bytte om och åkte tillbaka till kyrkan.

Ombyte:


Mormor med folkdräkt från Medelpad och Vilhelm i samma dopklänning som mamma, morbror och moster:


Familjen Carlsson:


Dopet började. Här står vi och funderar över huruvida vi skulle sjunga med i psalmen eller inte. Svaret på den frågan blev "Inte":


Vi läser texten om hur tacksamma vi är över att ha fått vårt barn:


Här stod Jocke medan jag spontanläste evangeliet om Jesus och barnen:


Läsning. Eftersom jag läste samma evangelium på Linnéas dop, och det var ju bara 17 år sedan, så kunde jag ju lika gärna läsa det nu också bestämde jag mig för innan vi gick in i kyrkan. Spontant.


Linnéa läser en dikt om bra egenskaper hon ska ge Vilhelm:


Upphällning av dopvatten:


Prästen tog över:


Här började jag fundera över hur det skulle gå med Vilhelms nacke. Han tycker ju inte om att böja sig framåt, då blir huvudet alldeles för tungt! Och så var jag lite orolig över att lunchen skulle komma upp...


Men det gick bra!

Stolta föräldrar!


Farmor och Vilhelm:


Vi drog oss ner mot församlingshemmet för fika och presentöppning. Moster (med lite konstig min) och systersonen:


Vi var glada att fikat gick åt så att vi slipper äta samma fika i flera veckor till:


Presenterna:


Mormor, morfar och lilla barnbarnet:


Till slut blev det dags att öppna presenter!


Det blev en jättebra dag! Vi är så stolta över vilken fin och söt och nöjd och duktig liten son vi fått. Fina, fina lilla älsklingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar