måndag 26 december 2011

Vilhelms första jul i bilder

Vilhelms första jul!

Det började med tomtepyjamasen:


Även tomten behöver byta blöja ibland...


Sötaste tomten någonsin:


Vilhelm fick en tomte i julklapp av mormor och morfar. Hoppas han är större än den nästa år...


Julstämningen var på topp...


Kökspersonalen dricker glögg:


Mamma och Jocke fixade dukningen:


Godiset som jag kämpat och slitit och lagt all min lediga tid på den senaste tiden - ischoklad, knäck, lakritskola, mozartkulor, vanliga marsipankulor, mintkyssar. Väldigt gott blev det men nu är jag ganska trött på det:


Oj, en nappflaska blev det visst också!

Gissa vem de flesta paketen var till?


Julmaten:


Väldigt god den också, men även den har jag börjat tröttna på nu efter tre dagar...

Vilhelm, mormor och morfar:


Vilhelm och moster tycker om varandra:


Vilhelms julklappar:


Nästa år kan han nog öppna dem själv, men han förstår nog inte vad det är eller varför han ska öppna dem... Pappret kommer nog vara roligare än innehållet!

Fastrarna och moster och farbror chillar lite i soffan:


Farmor och gammelmorbror:


Så vad var det då i alla paketen?

Kläder:





En pulka, en bok, en film och badleksaker:


Det kanske blir snö nästa år?

Ett babygym! Nu ska det jädrans i min låda tränas nacke och motorik!


En jättestor elefant:


Och pengar från gammelgammelmorbror (mormors morbror) - de åker direkt in på hans sparkonto.

God jul önskar familjen Carlsson!


Någon gång under dagen skedde en katastrof - Vilhelm alldels nya napp är spårlöst försvunnen. Vem har tagit den...? Som tur är hade jag inte slängt den gamla nappen än, men den är ju inte så rolig och dessutom luktar den gammal kattlåda trots att jag gnuggat rent och kokat den varje dag. Jag måste köpa en ny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar