söndag 4 december 2011

Inte Las Vegas men Ler-Torpa

För ett år sedan var jag i Las Vegas:


....idag var jag ute och drog barnvagen i leran och blåsten. Livet kan ändras ibland. Jocke kan vara glad som får vara pappaledig på sommaren.

Igår bakade Vilhelm några burkar pepparkakor:


Han är då för duktig! På riktigt också - barnmorskan rådde mig att prova att mata honom utan amningsnappen, men hon sa att jag skulle ta det gradvis eftersom det kunde ta flera veckor innan han fattade hur han skulle göra utan napp, han har ju ändp haft den sedan han började amma. Men Vilhelm den intelligenta lilla varelsen fattade på en gång precis hur han skulle göra och åt som en liten jag-vet-inte-vad precis som han alltid gör. Smartare barn får man leta efter om någon frågar mig! Samma sak var det med nappflaskan, på 15 minuter fattade han hur den fungerade, det skulle ta lång, lång tid.... 

Duktig, duktig! Och trött: 


Här är tröjan han fick av mormor, morfar och moster när han föddes. Nu passar den!


Han börjar bli stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar