tisdag 13 december 2011

Buhuuu....

Andra vaccineringen för Vilhelm var idag och den gick över förväntan bra. Förra gången var han helt hysterisk, men den här gången sa han knappt pip, och det pip han sa gick snabbt över med hjälp av nappen. Dessutom var han relativt nyäten, förra gången var han hungrig, och så är bvc-sköterskan jättebra och om sig och kring sig och vände och vred på hans lilla ben för att hitta stället med mest fett. Jag tycker om henne mer och mer!

Men vikten var inte bra. Han hade gått upp mycket sämre än alla andra veckor, fast han ligger fortfarande inom alla kurvor som tur är. Undrar vad som har hänt? Eller har de veckor när de varken växer på längden eller bredden? Blir han mer tveksam till maten för att han känner hur ont det gör på mig? De läser ju av puls och andning och allt på sina medmänniskor. Jag som tycker att jag har ett sånt pokeransikte så att inte ens förlossningssköterskorna kunde se att jag hade ont och att han var på väg ut...

Nu blir det gödning till nästa tisdag. Han måste ju i alla fall väga mer än julskinkan! På tal om det så tycker jag att han borde äta lite nu, det har gått tre timmar sedan sista måltiden... Ska ta och se efter om jag inte kan övertala honom att äta lite god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar