torsdag 8 december 2011

Nappbekymmer

Idag var vi till det nya, stora köpcentret i Västerås för att köpa julklappar. Inga problem att göra sånt med Vilhelm, han är så snäll och söt och ligger bara och sover, sedan säger han till att han är hungrig, äter lite och sover sedan vidare. Väldigt lättsamt.

Det första vi gjorde var att gå till apoteket och köpa ett band till nappen så att den inte skulle ramla ner på det skitiga golvet och orsaka panik hos Vilhelm som inte överlever länge utan sin napp, och jag stoppar aldrig i livet i honom en napp som legat på golvet i ett köpcentrum. Då var det problemet löst och Vilhelm tappade inte nappen på golvet en enda gång. Värre var det mig mig... När Vilhelm skulle äta tog jag och tappade amningsnappen på golvet istället. Suck och åhnej tänkte jag! Men det gick bra ändå, är han hungrig äter han oavsett hur maten är förpackad. När jag kom hem var det första jag gjorde att koka den tappade nappen och förpackningen den legat i. Det visade sig också vara dumt: 


Förpackningen smälte... Suck och åhnej igen. Det blev bara till att leta reda på en ny, men den var inte riktigt lika bra, fast jag får ta konsekvenserna av min trögtänkthet.

Imorgon äker Vilhelm och jag till jobbet och visar upp oss. Vi skulle ju ha åkt i måndags egentligen men chefen ringde och sa att om jag kom på fredag istället så skulle hon bjuda på räkmacka - gissa vilken dag jag valde? Jag har pimpat några pepparkakor som jag ska ta med och bjuda på:


Jag har alldeles för mycket tid nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar