torsdag 29 december 2011

Äventyr i regnet

Vi är helt ensamma och övergivna den här veckan. Och jag är osminkad och platt i håret:


Idag var vi ute på äventyr med vagnen, två timmars promenad, vi gick jättejättelångt, ända bort till Mälaren där vi plockade hallon i somras då när allt var som det skulle och vi precis hade flyttat in i huset och Vilhelm fortfarande låg kvar trygg och säker i min mage. När vi var där jättejättelångt borta började det regna. Blött, blött blev det. Mössan gick att vrida ur och jackan hände jag in i badrummet för att den skulle droppa av. Men Vilhelm låg sovandes och torr i vagnen och märkte inte ett dugg, fast när vi kom hem deklamerade han högljutt att han minsann höll på att svälta ihjäl!

Resten av dagen har vi (vi?) lekt lite med babygymmet - träna nacken:


Jag kom precis på att det nu har gått en månad sedan vi var hos sjukgymnasten med honom och hon sa ju faktiskt att vi inte behövde bry oss så mycket om de där nackövningarna förens om en månad. Dags att köra hårt nu alltså? Det tycker nog inte Vilhelm...


Vilhelm fick såna där djur man sätter på händerna, handdockor alltså av Jocke och mig i julklapp, en katt och en ko. Kossan är väldigt otäck med sin stora mun men katten tycker han om:


Hej kompis!


Okej, jag ger med mig, vill han ha en riktig katt när han blir större så får han det! Men en allergikatt. 7000:- för en katt alltså... Klart han ska få det!

Lite mer babygym, fast nu på rygg, mycket bättre!


Han orkar bara med babygymmet en stund i taget, efter en stund är det som att han får för många intryck på en gång och vill hellre sitta i knäet och titta på det på lite avstånd, lilla sötnosen!

Till sist sov vi lite på köksbordet:


....och fyllde tre blöjor på en kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar