måndag 12 december 2011

Jag överlevde jobbet

Jobbet gick bra i lördags, kunderna var trevliga och jobbarkompisarna var snälla. Dessutom hade apoteket det största lagret med gratisprodukter jag någonsin sett, så där kommer jag nog trivas!

Vilhelm och jag är ensamma hela veckan eftersom Jocke är i Eskilstuna och lär sig köra truck. Igår pratade han med kompisar i Tyskland och skulle då förklara att han skulle gå en truckutbildning, men hur säger man truck på tyska? Jocke visste inte, jag visste inte, kompisen fattade inte vad han menade. Inte lätt det där. Annat som visade sig vara svårt att säga på tyska:

- Blöja (av misstag sa han ordet för "vapen", det blev inte bra.... Byta vapen mitt i natten, varför då?)
- Pappaledighet
-Järntillskott

Annars gick det bra.

Nu har Vilhelm börjat le riktigt stora leenden, han är så söt! Sötast i stan om jag får säga det själv!


De senaste dagarna har Vilhelm gått med på att sova själv på dagarna, undrar om det kan ha att göra med den förlorade gripreflexen som bvc-sköterskan sa berodde på att han känner sig trygg. Vad mycket man hinner få gjort när han sover! Men jag är så ovan att han vill ligga själv så jag är där och tittar på honom hela tiden för att se så han andas ordentligt, igår trodde jag nästan han var sjuk för att han sov så gott så jag tog en temp på honom. Men han var inte förkyld, bara trött.



Dubbla mössor och tjocka vantar:


Vi var och tittade på luciakröningen igår, det var jättejättekallt! Då blev jag nervös igen, men Vilhelm var så väl inbäddad så att han inte ens blev kall i ansiktet. Nu klarar han allt!

Idag har jag börjat med julförberedelserna, drömmar blev det:


Väldigt goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar