fredag 22 april 2011

Vardagsrealism please

Jag gör allt för att slippa göra det jag egentligen satte mig vid datan för att göra - plugga egenvård, det är ju faktiskt inte alls många veckor kvar till egenvårdsprovet nu. I alla fall så tänkte jag att "Jag måste ju i alla fall kolla mailen innan jag börjar plugga". Det gjorde jag, och läste varje mail jäääättenoga bara för säkerhets skull. Sedan skulle jag börja plugga. Men Facebook då? "Okej, jag kollar väl det lite snabbt också då". Det blev 40 minuter. Plugga nu? "Just ja, jag måste ju kolla bloggarna jag följer!". Sedan var det gjort.

Plugglusten ville inte infinna sig så jag tänkte att "Men jag kanske skulle ta och leta reda på någon ny blogg att följa?". Jag följer ju bara 2, en till har jag nog tid med. Men jag blev så trött på alla bloggar jag läste.... Försökte mig på några mammabloggar, men det handlar ju bara om hur duktiga och perfekta alla är med bilder på söta och perfekta och alltid glada barn. Är det så lätt att vara mamma? I så fall har jag ju inget att oroa mig över, eller? Var är alla bloggar om kolikbarn och förhållanden som går sönder av för lite sömn? Ge mig lite vardagsrealism så är jag nöjd!

Jag kanske skulle börja skriva lite mer om verkligheten istället? Nej, det kommer inte hända så länge jag får bestämma. Jag säger som gammelfarmor "En bra historia är bättre än sanningen!" Mycket kloka ord. Den genen har jag ärvt.

Nu måste jag plugga! Jocke kommer snart hem från jobbet. Hmmmm, ska bara, hmmm.... fixa något annat först, mycket viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar