fredag 1 april 2011

Ägg eller promenad?

Oj, två inlägg på samma dag, det har nog aldrig hänt förut! Nu har Jocke åkt iväg till jobbet och jag sitter och funderar på om jag ska ta och koka mig ett ägg eller gå ut och motionera lite? Lyxbekymmer! Nu handlar mina tankar för första gången sedan 2001 inte längre om vad jag måste plugga på och läsa om och vilken tenta/prov jag måste förebereda mig inför eller vilka uppgifter som måste göras färdigt. Och jag har inget emot min nyvunna frihet, jag tänker aldrig börja plugga igen! Fast jag kanske kommer på andra tankar så småningom.... Det brukar ju bli så...

Nej, nu tar jag och gör så här - sätter ett ägg på kokning, äter en apelsin istället, stänger av plattan och tar en promenad i regnet, så är ägget färdigt när jag kommer hem. Det är vad jag kallar en bra plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar