tisdag 26 april 2011

Susanne - SJ 1-0

Nu har jag minsann lurat SJ på 100 kronor! Så här gick det till - istället för att boka en resa Kungsör-Göteborg (med en väntetid på 1 timme i Arboga klockan 5,30 på morgonen...) bokade jag istället en resa mellan Arboga-Göteborg, jag slipper vänta 1 timme och sparar 100 kronor! In your face SJ!

Igår kväll var vi äntligen överens om tapeterna - varken Jocke eller jag fick som vi ville i sovrummet. Han ville ha svarta tapeter med guldträd medan jag ville ha rosa tapeter med orkidéer. Det blev blågröna tapeter med hundlokor. Natur i alla fall. Så båda är hyfsat nöjda... Resten av rummen var vi mer överens om, det blir massor med vitt med olika diskreta mönster, förutom i köket där det blir allt annat än diskreta blå och gröna maskrosbollar. Man kan behöva lite glädje i köket, kan vara bra för aptiten kanske? Och så passade det ju väldigt bra till de blå eller gröna köksluckor jag hoppas hitta någonstans.

Jag har lovat mig själv att börja träna den här veckan igen, jag hade tänkt åka till gymmet innan jobbet imorse, men så blev det inte eftersom hela världen snurrade mer än vanligt. Jag fick gå och lägga mig och sova en timme till istället. Nästa försök blir på torsdag morgon! Jag måste ju provträna mina nya träningsbyxor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar