tisdag 19 april 2011

Jag ska lära mig själv allt jag kan

Imorgon har jag både recepttestet (som avgör om jag får löneförhöjning eller inte) och så ska jag hålla en presentation om nya läkemedel. Man känner sig alltid lika dum och schitzofren när man sitter och högt läser igenom en presentation för att se så att man håller sig inom rätt tid... Jag kommer ihåg på gymnasiet när jag förberedde mig inför de där j****la oral presentations i svenska och engelska och satt och pratade för mig själv (läste tal och analyserade texter) hela dagarna, på den tiden var det ett ganska naturligt beteende men nu känns det lite underligt att sitta och prata med sig själv igen.

Men nu har jag i alla fall lärt mig själv allt jag kan om nya läkemedel, tur att i alla fall någon lyssnar på mig! Och jag gjorde mitt bästa för att vara en sådan där god lyssnare som sitter längst fram och nickar och ler och ser intresserad ut...

Det jobbigaste med morgondagen blir i alla fall inte tal och recepttest, det blir att gå upp klockan 5 för att hinna till provet klockan 7. Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar