fredag 8 april 2011

Doktorn = Satan

Idag har jag troligtvis haft den roligaste kunden jag någonsin kommer få under mina yrkesverksamma år. Han tyckte inte att doktorn hade skrivit ut rätt medicin så jag föreslog för honom att han skulle ringa till doktorn så att han kunde få det han tyckte han borde ha fått utskrivet istället. Kunden svarar: "Men att få tag på doktorn är ju lika svårt som att få tag på Satan!"

Hahahahaha! Inombords dog jag av skratt, men utåt visade jag mitt neutralaste ansikte och sa "Ja, ibland kan det ju vara svårt att komma fram....". Men så fort kunden hade gått fick jag ett skrattanfall (det finns inget att skratta åt på apoteket, det var oproffessionellt gjort...), så även de kollegor jag berättade det för. Hoppas jag får fler såna kunder, han har verkligen livat upp min dag totalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar