lördag 21 januari 2012

Working mom

Så här sitter Vilhelm och jag hela kvällarna och hela mornarna. Bara gosa och äta är allt han vill göra (och det enda jag vill göra...).


Det blev visst inte så mycket av den där 75%-iga arbetstiden jag hade tänkt börja med, jag får nya timmar och dagar hela tiden. I torsdags var min arbetsglädje redan nere i katastrofala juni-nivåer och det enda som hindrade mig från att säga att "Nej, nu får det vara nog" och "Jag skiter helt totalt i din Alvedon" var tanken på kylen, frysen och möblerna jag ska köpa för övertidslönen.

Fast i fredags kom lite arbetslust tillbaka igen efter att en kund berättat för mig hur bra jag passade i rött hår. Det krävs inte mycket för att hålla mig glad...

Så vad gör Jocke och Vilhelm hela dagarna? Jag vet inte. Men efter en titt i kameran kan man se att de gjort följande:


Promenad med vagnen.

Suttit och skrattat i babysittern:

Suttit i soffan:


Och så hörde jag talas om att de tittat på något otäck (med högsta sannolikhet barnförbjuden) actionfilm. Hur ska det här gå?

Nu hoppas jag att Vilhelm och Jocke kommer hem från Köping snart så att jag får tvångsgosa lite mer med min lilla snutteplutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar