söndag 22 januari 2012

Stor liten kåldolme

Vilhelm började dagen med ett glatt humör!




Igår var han och Jocke på födelsedagskalas hos farmor:


Självklart hade han tagit på sig finkostymen och en alldeles ny haklapp!

Ibland blir man påmind om att Vilhelm faktiskt inte är riktigt som andra barn, exempelvis när man ser ett kort på Vilhelm och hans syssling som är född två månader tidigare än honom. Vilken skillnad det är på dem!


Jag som knappt hade sett en bäbis innan jag fick Vilhelm tycker ju att han ser ut precis som en bäbis ska se ut och kan inte förstå varför andra säger att han är så liten. Han är ju perfekt! Väldigt behändig i alla fall.

Sötnosen!


Dagens mission var att köpa kläder till dopet. Jocke har sin kavaj från min examen och Vilhelm har smokingen från nyår men jag har inte ett dugg som inte ser ut som en gammal trasa. Fast egentligen hade jag inte den mista lust att överhuvudtaget gå utanför dörren. I alla fall blev det ganska bra till slut - jag upptäckte till min förvåning att jag faktiskt har samma storlek som innan jag blev gravid, alltså har jag inte blivit den geleklump jag känner mig som. Alltid något.

Jag hade ett krav på klädseln - den måste gå någorlunda smidigt att amma i eftersom Vilhelm garanterat kommer bli hungrig någon gång före eller efter dopet (jag ska se till att han inte blir det under...) och då är det ju inte så smidigt med en klänning, även om det hade varit fint. Det fick i alla fall bli en tröja blommig som en gardin. Bra. Men det var roligt att shoppa, det måste göras om snart!

Och så gjorde vi ett litet reafynd - en mössa till nästa vinter:


Det stod 12-18 månader i den men jag är tveksam till om han hinner växa i den. Kommer han verligen bli så stor överhuvudtaget?


Samma fråga ställde jag mig tidigare idag när jag packade upp två påsar med kläder i storlek 62-68 som vi fått låna av Jockes kompis (tack, tack!) - kommer han någonsin bli så här stor? Det här ska jag komma ihåg om 20 år när han är 2.04 lång och har storlek 47 i skor.

Lilla kåldolmen efter ett bad:


Oj, är klockan redan 22.37, nu måste jag ge Vilhelm nattmat och gå och lägga mig. Ny arbetsdag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar