lördag 28 januari 2012

Stor eller liten

Som vanligt var Vilhelm på ett strålande humör efter frukosten!


Mindre glad före frukosten dock. Idag var enda dagen i veckan när jag inte behövde gå upp någon speciell tid så därför tänkte jag sova ända till 08.00, men som den enda dagen i veckan vaknade Vilhelm tidigt. Halv åtta... Kanske för att jag brukar väcka honom 7.30 i vanliga fall så att han ska hinna äta frukost innan jag åker. Han verkar tycka om ordning och reda - samma saker ska hända vid varje tid varje dag! 

Här satt han och tittade på Jocke när han bakade doptårtor:


Tårtorna är jättefina! Choklad och strössel, dekorering är Jockes specialitet!

Här tittar han fram från under Jockes arm....


Jag tycker ju inte att Vilhelm är speciellt liten (det är ju de andra bäbisarna som är stora), han är ju Vilhelm och Vilhelm ska ju se ut så här. Men ibland blir man påmind om att han inte bara är Vilhelm utan att han faktiskt är en väldigt liten bäbis också, exempelvis när han kurar ihop sig för att sova:


Åh, vad söt han är då! Och vilken bäbis han blir helt plötsligt!

Men han har faktiskt blivit större, vi ser det ju inte, men man märker att kläderna blir mindre och mindre. Nu är det mössan som ahr blivit för liten, Vilhelm har blivit så storhuvad (jag vill inte säga tjockskallig...) så att jag fått ta fram mössan jag tänkte att han skulle kunna ha först till sommaren. Klart man blir Nobelpristagare om man har ett så stort och fint huvud!


Fast ändå är han kanske inte jättestor - de här byxorna hade min bror på sig när han åkte hem från BB:


Det tog Vilhelm nästan fem månader att växa i dem...

Imorgon är det dags för dop!



Nej, jag kunde inte låta bli att lägga in en till bild.... Han är då för söt vår lilla snutteplutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar