lördag 30 juli 2011

Point of no return

Idag började verkligheten - min första arbetsdag som helt riktig apotekare!

Jag ser fram emot nästa månads kommande apotekarlön - de där hantverkarräkningarna är riktigt otäck läsning, dessutom har vi ju inte ens börjat med badrummet än men samtidigt blivit mer övertygade om att köket inte är i acceptablet skick. Vi får se vad som händer den 25:e...

Nu på eftermiddagen har jag varit hos mamma och Linnéa (pappa och Jocke är på kryssning till Finland och har lämnat oss kvar här hemma...) och ätit examensmiddag, grillad lax med potatisklyftor och marängswiss till efterrätt. Mycket gott efter en arbetsdag utan fikapauser!

Nu ska jag åka hem till mitt lilla hus och ramla ihop i en liten hög på soffan och hoppas att flyttlådorna packar upp sig själv och att min mobilladdare kommer fram, för nu har jag inte mycket batteri kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar