måndag 11 juli 2011

Kottungar

Så länge jag kommer ihåg har mina föräldrar varje sommar haft igelkottar i trädgården på sommaren, ett år var det en liten stackare som blivit mammalös och därför fck handmatas var fjärde timme tills den en dag fick nog och klättrade ur buren och gick iväg. Ett annat år hade vi 11 ungar som sprang omkring i trädgården, jättesöta såklart! Så här ser det ut i år:

 Åtta ungar har vi räknat till! Söta, söta! Självklart får de kattmat så fort de säger till och får de inte det så kommer mamma igelkott in i köket och äter upp kattens mat varefter hon ställer sig och stirrar på första bästa människa som kan ge henne mer mat.

Så här såg de ut förra helgen, de växer snabbt!

Jag jobbade min första lördag i lördags och det visade sig att vi hade jättebra köstatistik, chefen var mycket glad och nöjd pch jag börjar tycka bättre och bättre om henne faktiskt, hon är väldigt effektiv. Det börjar bli lite roligare att jobba igen - kunderna har helt plötsligt blivit mycket trevligare (eller så har jag haft otur förut...?) En kund sa att jag lät så snäll, en annan tyckte att jag såg precis lika glad och trevli ut som folk tydligen gjorde när han växte upp på 1930-talet (haha, så kan det vara!) medan en anna frågade om jag inte skulle följa med honom och åka skidor över Nordkap (tyvärr har jag inga skidor, det är den enda anledningen till att jag blev tvungen att tacka nej.... den enda...). Så nu tvivlar jag inte lika starkt över mitt yrkesval längre som tur är!

Dessutom har chefen förbjudit mig att komma tillbaka efter midre än tre månaders mammaledighet.... 45 000 ner i toaletten på ett bräde... Ja, ja, man kanske kan få ut något av att vara hemma med bäbisen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar