onsdag 20 juli 2011

Monsterbilen

Min älskade lilla bil har haft problem ett tag och nu fick jag dödsbudet att det behövdes en ny växellåda för 8000 kronor för att den skulle bli sig själv igen. Både familjen, Jocke och jobbarkompisarna tyckte att jag borde satsa på något barnsäkrare istället, så så fick det bli. Här är min nya monstertruck:


Dubbelt så stor som min lilla låda till Suzuki. Jag premiärkörde den till jobbet idag och till min stora förvåning var det inga större problem att parkera den. Men det kan ju bero på att det är semester och väldigt tomt på pendlarparkeringen. Bra att jag får några veckor på mig att träna innan folk kommer och ska trängas med mig igen.

Jag har redan hunnit upptäcka många fördelar med bilen - man kan låsa den, man kan komma upp i 100 utan att trycka pedalen i botten (risken är att man helt plötsligt är uppe i 120 utan att märka det...) och dessutom känner inga 50+ män i nya BMW´s att de helt tvunget måste köra om mig bara för att jag har en tantbil och inte kan accelerera tillräckligt snabbt... Det är nog det bästa! Jag är trött på att bli omkörd av nya bilar...

Dessutom får man in både barnvagn, barnstol, passagerare i baksätet och några matkassar. Samtidigt! Wow!

Idag var det stressigt på jobbet och jag märkte direkt på bäbisen när mina stresshormoner steg - han fick ett sprattelanfall och sparkade och sparkade tills jag lugnade ner mig. Att de är så känsliga! Igår kväll gav han Jocke en spark i huvudet när han skulle lyssna om han hörde något - Jocke får skylla sig själv när han trycker ihop bäbisens utrymme, det är nog redan tillräckligt trångt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar