onsdag 27 juli 2011

Inte bara en perfekt hjärna utan ett perfekt hjärta också

Min första lediga dag mitt i veckan på en hel månad! Nu på morgonen har vi varit hos barnmorskan, där fick vi (jag) ta massa prover - jag ska börja med järntabletter, men jag trodde jag skulle ha sämre värden med tanke på min ovilja att äta döda djur. Dessutom kollade hon ifall jag hade antikroppar mot barnet, men om provet jag gjorde på biologin i 9:an stämmer (mycket vetenskapligt var det) så är jag Rh+ och då är det ingen fara på taket.

Men det roligaste var att höra hjärtljuden - jag brukar inte bli känslosam men nu var det nästan så att jag blev det. Barnmorskan sa att han hade väldigt starka och fina hjärtljud. Så nu är det inte bara så att han har en ovanligt fin hjärna, han har också ett ovanligt starkt hjärta! Vår lilla älskling! Oj, nu blev jag så där känslosam igen....

Nu ska vi åka till lägenheten och städa badrummet, sedan är allt färdigt för inspektion. Min lilla favoritmamma hade igår helt frivilligt städat resten av lägenheten igår, då blev jag glad!

När vi kommer hem ska jag ringa till Telia och fråga dem var mitt mobila bredband är, jag har fått räkningen men varken något kontrakt eller bredband... Det kanske är en ny taktik de börjat med - betala utan att få någon användning av det. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar