söndag 22 maj 2011

Väntar på Jocke

Sitter pch väntar på Jocke som verkar sitta fast i telefonen. Barnmorskan har beordrat oss att titta på "En unge i minuten" och eftersom idag är sista dagen att se det gratis på tv4play har vi väl inget annat val. Personligen tycker jag att det där programmet är ganska tråkigt.... Det går ju bara ut på att se två kvinnor ligga och lida i 40 minuter innan bäbisen kommer ut och allt är jättebra. Inte jätteintressant... Lär jag mig något nyttigt? Att Jocke inte ska vara en fjolla vid min förlossning för då slänger jag ut honom! Jag blir så irriterad på alla fjollpappor som står vid den födande kvinnans sida och säger intelligenta kommentarer som "Går det bra älskling?", "Du är så duktig älskling" med sin fjolligaste röst. Pratar de altid så med varnadra hemma också...? Bättre med någon som är lite pådrivande istället. Hellre "Kom igen då!", "Heja, heja!". Nej nu överdrev jag nog lite.

Äntligen har Jocke pratat färdigt. Dags för en timmes svårmodigt lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar