måndag 2 maj 2011

Heroinist? Javisst!

Idag har jag varit hos "tandläkaren". Inga problem, jag var ovanligt frisk. Så går det när man inte lever på färdiga köttbullar och falukorv (tänk på det Jocke!) utan på hemgjord müsli och linsbiffar och artificiella vitaminer.

Men. "Tandläkaren" behövde tre stora provrör blod - jag är inte bara ovanligt frisk, jag är även ovanligt svårstucken.... Hon började på ena armen, där fick hon ut 2,5 rör innan det slutade rinna. Hon stack lite till och grötade runt lite i venen men inget blod utan bara en trasig ven blev resultatet. Hon fick gå över till andra armen och sticka lite där också. Så nu ser jag ut som en heroinist. En arm är helt sönderstucken med ett gigantiskt blåmärke och den andra har ett lite mindre men ändå onaturligt stort blåmärke efter nålen. Jag som ska åka och träna imorgon. Men det är väl inget som säger att en heroinist inte får träna, så länge denne heroinist har betalat månadsavgiften?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar