onsdag 2 februari 2011

Semesterbilder snart på Facebook

Nu har jag tagit tag i att göra ett Facebookalbum av våran bröllops/10års/semesterresa. En komprimering av det jag skrev på bloggen kan man nog säga! Nu ska jag bara ta och framkalla någa bilder också, men det är ju så svårt att välja vilka vi ska ta när vi har tagit nästan 2000 bilder.

Oj, oj vilken tid det tar! Det kommer ta hela kvällen! Är det här väl använd tid? Ja.... det är det väl kanske...

Roliga bruksanvisningar (om hur man använder en rulltrappa till exempel) är ju alltid roliga. Här kommer en bruksanvisning som följde med Linnéas plattång över hur man tvättar håret:

  1. Blöt håret noga under 30-60 sekunder
  2. Häll ut schampo i handflatan. Fördela det mellan händerna och applicera det genom håret
  3. Massera försiktigt hår och hårbotten. Rufsa inte till håret eller ra upp långt hår på huvudet eftersom det kan medföra tovor
  4. Skölj noggrant eftersom dålig sköljning kan ge tråkigt hår

Ve den som inte tvättar håret enligt denna anvisning! Tovor och tråkigt hår väntar!

Nu har jag kommit till korten från San Francisco. Jag längtar tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar