fredag 11 februari 2011

Den här veckan har jag lärt mig:

Nu har tiden börjat gå så här fort igen, det är redan fredag och igår var det måndag. Men det är nog måndag imorgon igen. Och inte har jag hunnit kolla varken mailen eller på fem dagar.

Praktiken är fortfarande lika rolig! Och vad har jag lärt mig den här veckan? En lista:
  • Plocka varor (men det har jag i och för sig kunnat i åtta år, men det är alltid bra att träna lite mer, man måste ju vara perfekt!)
  • Skriva recept
  • Registrera fullmakter
  • Sitta i telefonkö. Jag satt en halvtimme och väntade på en icke närvarande doktor som ingen visste var han tagit vägen och blev omkopplad till alla möjliga avdelningar och sekreterare innan jag gav upp...
  • Fylla på pulver i choklad- och kaffemaskinen
  • Ta emot posten
  • Svara i telefonen
  • Att man inte får byta ut tabletter med doseringen ½ tablett
  • Inga bananer vid diabetes!
  • Packetera kasserade läkemedel
  • Sortera dospåsar
  • Var man parkerar för att undvika böter
  • Att jag inte är ensam på vägen, speciellt inte i rondellerna. Speciellt inte de tvåfiliga rondellerna

Det var nog allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar