måndag 28 februari 2011

Anställd! Ny resväska!

Jag har ju känt mig lite deprimerad för att min fina, stora, dyra, rosa Desperate Housewifes-resväska gick sönder någonstans över Atlanten i somras. Och inte hjäkpte det mycket att jag fick tillbaka de 1 100 jag köpte den för eftersom de nu har höjt priset till 2 100... Men nu känns det genast lite bättre efter att jag i lördags var på en inköpsrunda i Köping och hittade denna älskling:

Titta vad fin! Och mycket tjockare plast än den förra! Dessutom är det här företaget hovleveratörer till det brittiska kungahuset så nu hoppas jag verkligen att den ska hålla för en Atlantflygning eller två. Alltså måste jag resa någonstans inom ett år för att kontrollera att den håller. Men det känns inte så betungande, det kan jag nog tänka mig att ställa upp på!

Idag fick jag det bekräftat att jag får det där vikariatet fram tills april 2012. Med en apotekarlön dessutom (alltså inte en receptarietjänst). Det ska bli roligt att jobba kvar ett tag till nu när jag hade turen att hamna på ett apotek med så trevliga jobbarkompisar!

Nu ska vi äta semlor och rosa maränger och fira nya jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar