måndag 7 februari 2011

Praktikstart och veterinärbesök

Idag har jag jobbat min första dag på Apoteket Hjärtat i Arboga och jag har världens gulligaste jobbarkompisar! Åh, vad snälla och söta de är! Det började när jag kom dit med att de hade lagt fram kläder och skrivit mitt namn på ett eget skåp (lyx!), när jag gick vidare in i fikarummet hade de satt upp en stor lapp på choklad/kaffe/temaskinen där det stod "Välkommen till oss Susanne!". Och så fortsatte det hela dagen med lunch och hjärtformade kakor (apoteket heter ju hjärtat...) och alla är så snälla och trevliga och hjälpsamma!

Så om man ser till jobbarkompisarna så är det inte så farligt att jobba på apotek, men jag måste jobba på det där med att uppskatta kunderna också! Det ska nog gå bra det också, de flesta jag träffade idag var inte så väldigt farliga.... Det värsta är väl att de tror att jag kan allt. Och det borde jag ju faktiskt kunna efter 4,5 års studier. Jag får ta och gömma mig på lagret tills jag har gjort egenvårdskursen...

Men det var ju inte bara praktikstarten som var en viktig sak idag, marsvins-Anders skulle ju till veterinären och få tänderna klippta också. Oj, oj, oj, vad orolig jag har varit för honom! Det verkar vara mer ofta än sällan som de inte klarar av sövningen och lägger sig och dör istället, men min lilla älskling vaknade upp som han skulle och sitter nu och äter för glatta livet med nyfriserade tänder!

En bra dag alltså!

Nu ska jag ta och äta lite:
American morotskaka. Leilas recept - mmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar