söndag 21 augusti 2011

Vagnen är beställd!



Idag har vi varit och köpt en barnvagn. Den vi egentligen hade tänkt köpa fick vi rådet att inte köpa (det var lite konstigt att en försäljare avråder sina kunder från att köpa en dyrare produkt och istället rekommenderar en med lägre pris) eftersom den tydligen var både stor och klumpig och tung. Det blev en sån här istället:









Emmaljunga classic sport! Med citykorg (liggvagnsdel) i silvercheck och sittvagnsdel i pro coffee. Inte illa! Jag släppte idén med en rosa vagn ganska snabbt - jag kan inte tvinga Jocke att gå runt med en rosa vagn på stan när han är pappaledig... Och eftersom han ska vara hemma nästan mer än jag ska så fick det bli en neutral, även om jag fick med lite silverglitter i liggvagnsdelen, jag ska ju faktiskt vara hemma i alla fall några månader när bäbisen använder den (när han blir sex månader ska man byta till sittdelen, den är brun och neutral...)

Det fanns alldeles för många vagnar att välja mellan.... Hoppas den här blir bra för det här orkar vi inte göra om i första taget...

Efter vagninköpet åkte vi och tittade på kakel till badrummet, alldeles för många val där också! Vi har planerat in en fortsättning på kakelkollen till den 6/9, innan dess är vi inte lediga samtigt... Stressigt att jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar