lördag 12 mars 2011

Sammanfattning Göteborg - marsVIN och vittVIN

Nu är jag tillbaka från Göteborg igen. Tillbaka i verkligheten.

De stora händelserna den här veckan var:

1. Sista tentan någonsin
2. Marsvin
3. Vitt vin

1. Tentan - inte så mycket att prata om. Hoppas den gick bra i alla fall.

2. Marsvin - här finns desto mer att säga! På onsdagen tog jag mig en tur ut till Hisingen för att säga hej till ägaren av marsvinshemmet som på ett eller annat sätt haft något att göra med införskaffandet av alla mina marsvin utom ett. Men jag ska ta det från början. För två år sedan hade detta marsvinshem intagningsstopp över julen men ett akutfall dök upp och jag blev tillfrågad om jag kunde ta hand om sex honor tillfälligt. Inget att fundera på! I alla fall så fick två av dessa honor sex ungar och det var med stor sorg och väldig separationsångest som jag i mars 2009 lämnade in ungar och honor (men inte Dolly och Minnie, de fick bo kvar "tillfälligt") till marsvinshemmet. Men nu i onsdags visade det sig att en av ungarnas nya familjer helt plötsligt hade tröttnat på sin familjemedlem (hur kan man tröttna på någon man tagit hand om i två år undrar jag då... Gör man likadant med sina barn när man inte orkar städa upp efter dem längre...?). Titta här, februari 2009:
....och mars 2011:
Har inte lilla Bruno (jag hade slut på fantasi när jag döpte honom måste jag erkänna) blivit fin! Och inte är han brun längre heller, numer är han röd, dags för ett namnbyte? Jag har svårt att tro att han kom ihåg mig, vet inte rikigt hur långt minne ett marsvin kan tänkas ha... Och jag skulle inte ha känt igen honom heller om jag inte fått veta att det var han...

När jag ändå var där köpte jag med mig några "sovsäckar" också, de blev mycket uppskattade:
Nej, Dolly sover inte upp och ner, det hände något med bilden vid överföringen till internet...

Okej, del 2 - Vitt vin. På torsdagen bestämde jag och klasskompisen Terese oss för att gå ut och äta lite. Det blev väldigt god sushi från SuperSushi. Sedan tänkte vi oss att vi skulle gå vidare för lite efterrätt och ett glas vin, så vi gick till Chez Ami på Vasaplatsen (vin för 29:- glaset!). Där åt vi en extremt god creme brulee (stavning?) med basilikajordgubbar i lime och passionsfruktssås. Mmmmm! Och vin i massor så klart. Efter alldeles för många glas vin gick vi vidare till ett ställe vis Saluhallen, men då kände jag att det börja räcka med vin för min del... Men hela kvällen var i alla fall jätterolig! Det här måste göras om!

Dagen efter var mindre rolig... Var är mina linser? Fick jag med mig shoppingpåsarna? (Som tur var är svaret ja på den frågan) Hur kom jag hem igår? Varför luktar mitt hår så konstigt? Vad har jag på jackan? Och lite ångest med "Hoppas jag inte träffade någon jag kände på vägen hem!" och "Jag ska aldrig mer dricka alkohol igen!". Man vill ju gärna hålla upp fasaden och illusionen om perfektion lite i alla fall... Men även om jag inte kommer ihåg något annat så har jag i alla fall ett glasklart minne av att notan gick på 168 kronor. Är det så viktigt att lägga på minnet?

Så det var min Göteborgsvecka. Eller just ja, i tisdags var det arbetsmarknadsdag, och det ser väldigt bra ut för oss apotekare! Och så fick jag med mig en hel påse saker hem:
Klart man måste ha plåster med apoteket Kronans märke och en termos med apoteket Doc Morris på!

Nej, om man kanske skulle ta och hämta upp tvätten och sätta sig och sova i soffan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar