tisdag 15 mars 2011

Los Angeles är faktiskt ingenting jämfört med Los Arbogas

Idag har jag fått börja skriva recept på egen hand, utan en handledare vid min sida som övervakar varenda move jag gör. Men jag får inte godkänna något själv, fast det kan ju vara skönt att slippa ha hela ansvaret ett tag till i alla fall! Men lite otäckt är det och jag hoppas att jag inte blir utsatt för någon Mystery Shopper, för jag glömmer hela tiden bort alla viktiga saker jag ska fråga kunden (Ska du hämta medicin till dig själv? Hur tycker du att det fungerar med dina mediciner? Är det något mer du undrar över?). Ska bättra mig tills imorgon... Ska jobba med det mentalt hela natten.

Eftersom jag numer, nu när jag är så viktigt så att jag får jobba med de andra apotekarna, inte börjar förens klockan 9 är ju de fåtalet gratis långtidsparkeringarna 20 meter från jobbet upptagna, så det blev till att parkera låååångt borta på andra sidan tågspåren. En ny väg alltså. Men det gick hyfsat bra på vägen dit, även om jag fick krypa fram i 35 för att inte missa skylten med "P Långtids", och inte kom jag för sent till jobbet heller (jag hade helt sjukt mycket tid i morse, hann både medicinera och klippa klor på marsvinen och ge lite obehagligt dyr näringsgröt från Göteborg till marsvins-Anders och killa människo-Jocke under hakan, men sedan var det ändå 40 minuter innan jag började.... Ska sova längre imorgon!).

Vägen hem blev värre. Tänkte vara lite tidseffektiv och gena förbi Arboga direkt ut på E18 istället för att åka genom stan med rondeller och 30-sträckor och fotgängare. Hamnade istället på E20 mot Stockholm. Fick åka till Köping och svänga av där istället. Tur i alla fall att bensinen inte är så dyr så en extra tur på 2 mil gör ju inget(ironi). Varför kommer jag alltid åt fel håll när jag ska mot Kungsör? Det är inte första gången, men förra gången var jag ensam på vägen så då kunde jag backa tillbaka... Är avfarten ovanligt ologisk eller är jag ovanligt dum? Men när man tänker efter så har jag faktiskt navigerat mig igenom både Los Angeles, San Diego, San Franscico (med en halv karta!) och Las Vegas (alla Californiska städer som är något att ha måste börja på Los, Las eller San tror jag visst) utan att ha kommit speciellt mycket fel. Hur kan då Los Arbogas vara så svårt - det finns två avfarter att välja på. Ska jag våga välja den andra imorgon eller kommer jag till Göteborg då?

Nu är semlan uppäten och ikväll börjar Desperate Housewives, en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar