måndag 21 mars 2011

Koffeindetox

I fredags inledde jag en koffeindetox, nu är det grönt, rött och vitt te som gäller. Inget svart te så långt ögat når. Det har gått förvånansvärt bra, jag hade i alla fall förvåntat mig en liten, liten huvudvärk. Och så har jag börjat äta mer järninnehållande grönsaker - både broccoli, spenat och mangold finns i mitt kylskåp och nu är det inte bara för att marsvinen ska ha något att äta. Duktigt, tycker jag...

I lördags var vi i Västerås på lite möbelshopping - vi kom hem med en ny byrå till hallen och så beställde vi en sittbänk med mycket praktiska lådor under så kommer hem om några veckor. Köksbord tittade vi också på (men det får bli när vi flyttar till ett hus med stort, fint kök!), vi hittade ett fint för 11 900 och det är väl ganska rimligt, men om vi vill ha några stolar till så kostar de 2 900. Styck. Vi får göra så att vi önskar oss en stol varje julafton.... Servisen vi önskat oss delar till de senaste julaftnarna är nästan komplett så nu kan man väl lika gärna börja samla på stolar istället....

Nu kom Jocke hem så nu blir det lite koffeinfritt fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar