fredag 7 januari 2011

Hjärta min bil och hjärta nya gymmet

Jag och min nya älskling och stolthet - min fina lilla Suzuki Wagon R+! Plusset får inte glömmas bort! Det måste ju betyda att bilen är extra bra på något sätt, så det känns ju tryggt och bra.
Nu är den också utrustad med en ficklampa, en snöborste, två isskrapor och en wunderbaum av doften persika. Det låga röda bilen (min är högre i tak!) i bakgrunden är Jockes bil, den har minsann inget + i sitt namn!

Hmmmm, nu kastade någon kastade en snöboll på mitt fönster och avtrycket ser ut som ett hjärta... Romatiskt...

Oj, nu kom jag av mig. Bilen var det visst jag pratade om! I alla fall, I love it! Man sitter högt och bra i den, har bra utsikt över vägen och med den ovanligt svaga motorn så blir det nog inga fortkörningböter heller. Bra.

När bilen var betald och uthämtad åkte vi vidare till gymmet. Har börjat träna i Arboga istället eftersom jag ändå kommer ha praktiken där. Gymmet är jättefint! Men det bästa av allt är ändå att det är normal gymmusik och inte hårdrock som i det förra gymmet - man känner sig liksom inte så inspirerad av det! Inte jag i alla fall... Och så fanns det tre TV-apparater att titta på, bra det också, jag tycker det blir lättare att anstränga sig om man får lite distraktion. Bara fördelar alltså! I alla fall så inledde jag med löpbandet idag (gångbandet kanske är mer lämpligt för mig att kalla det...), jag gick i en timme, 7,6 km, och blev 700 kalorier fattigare. Det är en annan konstig sak - enligt det här löpbandet bränner man fler kalorier per kilometer än vad löpbandet på förra gymmet sa. Hmmm.... Men det ser ju alltid bättre ut att bränna fler kalorier så jag ska inte klaga!

Nu ska jag vara så där jobbig och berätta hur seriös och duktig och husfruig jag är: Nu ska jag springa ner till tvättstugan och lägga in tvätt nummer fem! Husfruigt va? Det är som det där jag läste någonstans "Det är ingen idé att lida i tysthet om ingen vet om det" - "Det är ingen idé att tvätta fem maskiner tvätt om man inte skriver det på Facebook så att alla ser vad duktig man är". Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar